Relatiegeschenken

Met name in het bedrijfsleven is het geven van relatiegeschenken een veelvoorkomend onderwerp. Het is gebruikelijk dat de werkgever gedurende één keer per jaar haar zakenrelaties, personeel en klanten voorziet van een relatiegeschenk. Dit hele proces vindt doorgaans plaats gedurende de feestdagen. Een bijkomstig voordeel aan het geven van relatiegeschenken is de mogelijkheid die je als bedrijf hebt om het geschenk te voorzien van een logo of persoonlijke boodschap van het bedrijf. Daarnaast kun je met jouw bedrijf er tevens voor kiezen om een relatiegeschenk te geven dat geheel aansluit bij jouw bedrijf. Ben jij een boekenhandel? Geef dan bijvoorbeeld een pennenset cadeau! Er zijn diverse manieren waarop je kunt filteren naar een geschikt en passend relatiegeschenk.

Het belang van een relatiegeschenk

Een relatiegeschenk wordt doorgaans gegeven als blijk van waardering. Naast het op positieve wijze bijdragen aan het imago, kan het tevens zorgen voor een toenemende promotie. Dit vanwege het feit dat relatiegeschenken kunnen worden voorzien van een logo of bedrijfsnaam. Middels een relatiegeschenk komen mensen zodoende op een positieve manier in contact met een bedrijfsnaam. Vandaag de dag gebruiken bedrijven relatiegeschenken ook veelvuldig om zich te kunnen onderscheiden van hun concurrenten. Daarnaast wordt een bedrijf op een positieve manier onthouden wanneer mensen dat bedrijf herinneren aan de hand van het relatiegeschenk dat ze cadeau hebben gekregen.

Volop diversiteit bij relatiegeschenken

De laatste jaren is het steeds gebruikelijker geworden om een relatiegeschenk cadeau te doen. Zodoende is ook het aanbod en daarmee het aantal keuzemogelijkheden sterk toegenomen. Dit heeft ertoe geleid dat er tegenwoordig complete winkels en webshops zijn die uitsluitend voorzien in het geven van relatiegeschenken. Enkele populaire producten die als relatiegeschenk gegeven worden zijn schrijfgerei of alcoholische versnaperingen in de vorm van wijn of champagne. Ook het gebruik van relatiegeschenken die als het ware 'out of the box' zijn komt steeds vaker voor. Hierbij wordt er bijvoorbeeld gekozen voor gepersonaliseerde relatiegeschenken in de vorm van een sleutelhanger of kaart.